شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 3 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
گزارش ویژه یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۰:۰۳:۴۰

با افزایش ٣٠٠ هزار بشکه‌ای
خرید نفت و میعانات گازی کره جنوبی از ایران به ٤٠٠ هزار بشکه در روز رسید

باشگاه خبری فراساحل: وزیر نفت از افزایش ٣٠٠ هزار بشکه‌ای فروش نفت و میعانات گازی به کره جنوبی پس از لغو تحریم‌ها خبرداد و گفت: هم اکنون مقدار فروش نفت و میعانات گازی ایران به کره جنوبی به ٤٠٠ هزار بشکه در روز رسیده است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از شانا بیژن زنگنه، صبح یکشنبه، ١٢ اردیبهشت ماه پس از دیدار با کانگ هو این، وزیر امور زمین، زیربنایی و حمل و نقل کره جنوبی درباره حجم فروش نفت و میعانات گازی ایران به کره جنوبی پس از لغو تحریم‌ها، اظهارکرد: فروش نفت و میعانات گازی ایران به کره جنوبی با ٣٠٠ هزار بشکه افزایش در روز به ٤٠٠ هزار بشکه رسیده است.


وی افزود: این مقدار، پیش از لغو تحریم‌ها یکصدهزار بشکه در روز بود. زنگنه با بیان اینکه هنوز مشکل بانکی با کره جنوبی حل نشده است، تصریح کرد: این موضوع در حال پیگیری است. زنگنه با اشاره به اینکه همزمان با سفر رئیس جمهوری کره جنوبی به ایران یادداشت تفاهمی با وزیر انرژی این کشور امضا می‌شود، درباره اینکه کره‌ای‌ها علاقمند هستند در چه طرح‌هایی حضور یابند، گفت: ایران ال ان جی، طرح توسعه بخش دوم فاز ١٢ پارس جنوبی (که اتان و مولکول‌های سنگین‌تر را به عنوان خوراک پتروشیمی جدا می‌کند)، پالایشگاه بیدبلند ٢، ان جی ال و همچنین پالایشگاه بهمن گنو در جاسک از طرح‌های مورد علاقه کره‌ای‌ها هستند.


وی با بیان اینکه شرکت‌های دو کشور درباره برخی پروژه‌ها با هم گفتگو کرده‌اند و تعدادی از آنها به نتیجه رسیده است، تصریح کرد: در پروژه‌هایی مانند ال ان جی، ایران ادامه مذاکره را با شرکت‌های کره‌ای منوط به خرید ال ان جی از سوی آنها عنوان کرد که موافقت کردند؛ بنابراین مذاکرات در این زمینه نیز ادامه می‌یابد. زنگنه فروش نفت به کره جنوبی را باب نخست همکاری میان دو کشور عنوان و اظهارکرد: مرحله بعدی این همکاری مربوط به تامین مالی پروژه‌هاست که فکر می‌کنم در این سفر گشایش مهمی حاصل شود.



  کد خبر : 1589
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :